Materialistický a biblický pohľad na svet - 1. diel - V. oddiel O čo v materializme ide  PDF  Tlač  Email
Autor: Drahoslav Vajda   
Obsah článku
Materialistický a biblický pohľad na svet - 1. diel
O publikácii
Predhovor autora
PRVÁ ČASŤ
I. oddiel Svetonázor
II. oddiel Viera
III. oddiel Veda
IV. oddiel Príčina, následok, náhoda a udalosť
V. oddiel Evolúcia
DRUHÁ ČASŤ
I. oddiel Hmota - krátka história pojmu
II. oddiel Hmota - jej definícia a vlastnosti
III. oddiel Veda, viera a náhoda v materializme
IV. oddiel Evolúcia - rozšírená definícia a vysvetlenie
V. oddiel O čo v materializme ide
VI. oddiel Pilierematerialistického svetonázor - zhrnutie
Poznámky a vysvetlivky k druhej časti
TRETIA ČASŤ
I. oddiel S čím si veda nevie poradiť
II. oddiel Čo nás učili a čo nás nenaučili
III. oddiel Čo nás neučili, ale mali by sme to vedieť
IV. oddiel Čo nás učili, ale nie je to pravda
V. oddiel Zlyhanie jednotlivých učení materializmu
Slovo na záver prvého dielu
Dodatky k prvému dielu
O autorovi
Všetky stránky




V. oddiel

O čo v materializme ide



Čo fakticky znamená proces samo-organizovanosti hmoty?

Znamená toľko, že z počiatočnej udalosti pomenovanej Veľký tresk (stručné vysvetlenie v poznámke – J) a podrobnejšie v dodatku G),  mali procesom samo-organizovanosti najprv vzniknúť všetky neživé a postupne aj všetky živé štruktúry a formy hmoty vrátane človeka. Táto predpokladaná vlastnosť a schopnosť samo-organizovanosti hmoty sa ako proces ale na nijaký spôsob nedá priamo vedecky pozorovať a dokázať či preukázať.


Konečný cieľ evolúcie

Evolúcia je teda myslený proces (hypotéza), cesta, spôsob, postup, ktorým by mali vznikať nové štruktúry a formy hmoty. Skutočným a konečným cieľom tohto mysleného procesu evolúcie však je preukázať, či vlastne dokázať, pravdivosť materialistickej predstavy, že prvotnou príčinou všetkého existujúceho je hmota a len hmota a jej schopnosť sa samo-organizovať.


Prečo práve evolúcia?

O predpokladanom procese samo-organizácie hmoty a tým o hmote ako o jedinej prvotnej príčine bolo a je potrebné ľudí nejako presvedčiť a sformovať verejnú mienku, že hmota so svojou schopnosťou samo-organizovanosti je naozaj prvotnou a jedinou príčinou (pôvodcom) všetkého existujúceho.


Cesty evolúcie

Ako vôbec dospel materialistický svetonázor k svojej súčasnej koncepcii vzniku a evolučného vývoja vesmíru? Celá predstava je založená na modernom vedeckom (fyzikálnom) poznatku, že v súčasnosti pozorovaný vesmír sa rozpína.



Kapitola A

Jednotlivé učenia evolúcie


Konečnými produktmi mysleného evolučného procesu teda majú byť vesmír a jeho jednotlivé štruktúry (klastre galaxií, galaxie, hviezdy, planéty), neživá a živá príroda minimálne na našej planéte a ľudská spoločnosť – všetko vo forme, v ktorej ich poznáme dnes.


Týmito jednotlivými učeniami evolúcie majú byť:


1. Evolúcia neživých foriem hmoty (vznik a vývoj vesmíru)

Veľký tresk J) je  materialistické evolučné kozmologické učenie o vzniku vesmíru, o jeho počiatku a vývoji (sformovaní) – a tým aj o počiatku prejavov samo-organizovanosti hmoty (pozri aj dodatok G).


2. Chemická evolúcia (vznik života z chemikálií – abiogenéza)

Chemická evolúcia sa týka vzniku prvej primitívnej formy života z neživej prírody, teda z chemikálií.


3. Evolúcia života (vznik a vývoj celej rastlinnej a živočíšnej ríše – biologická evolúcia)

Darwinova evolúcia alebo Darwinovo učenie alebo biologická evolúcia. Učenie o vzniku rozmanitých druhov živočíchov z jedného spoločného predka a jeho súčasný variant neodarvinizmus.L)


4. Filozofické učenie o evolúcii – filozofia evolúcie

Filozofický koncept samo-organizácie  hmoty

Tým sú dialektický a historický materializmus ako najvšeobecnejšie učenie o vývoji prírody a spoločnosti.


5. Do materialistického svetonázoru (materializmu) patrí každé učenie,

ktoré stojí na predpoklade, že jediným základom všetkého existujúceho, všetkého bytia, je hmota a jej schopnosť samo-organizovania sa.


Niet príčinnej súvislosti medzi reálne existujúcimi vecami v prítomnosti a predpokladom o hmote ako prvotnej príčine ich existencie. Pre túto neexistujúcu príčinnú súvislosť je materializmus a materialistický pohľad na svet nepravdivý, je zavádzajúci, je neopodstatnený, je neprijateľný a je bezcenný. Nemá oporu v realite nášho bytia, lebo princíp príčinnosti je univerzálny princíp – niet z neho výnimky!


 

Kapitola B

O čo v tejto snahe materializmu skutočne ide?


Ide o to, že ak by bol pravdivý koncept samo-organizácie hmoty, zanikla by potreba existencie inej prvotnej príčiny, akou je večne existujúci Boh Stvoriteľ. Preto sa materializmus tak úporne snaží prehlasovať všetky jednotlivé evolučné učenia za pravdivé a vedecky dokázané, aj keď to vedecky a ani nijako inak nie je možné. Preto sa evolúcia prehlasuje za nespochybniteľne (vedecky) dokázanú a za platný univerzálny princíp, za fakt, aj keď žiaden vedecký dôkaz nie je predložený – ale principiálne predložený ani byť nemôže. Preto Veľký tresk, chemická evolúcia a biologická evolúcia sa prehlasujú za nespochybniteľne dokázané vedecké teórie – a rovnako predtým aj filozofia marxizmu-leninizmu, čiže dialektický a historický materializmus.


Materialistický svetonázor je súbor protirečivých a rozporuplných tvrdení a učení, a z toho dôvodu je ako kompaktný pohľad na svet bezcenný. Je prehlasovaný za vedecký svetonázor, aj keď všetky tvrdenia o počiatkoch sa v skutočnosti prijímajú iba vierou. Z tohto dôvodu by sme mali materialistický svetonázor v skutočnosti chápať ako pohľad materialistickej viery na svet alebo svet v pohľade materialistickej viery.


Materialistická viera v kocke

Materialistická viera je viera v to, že singularita či ener­giou nabité vákuum, či súbor elemen­tárnych častíc, alebo zhluk chemikálií sa samy od seba, spontánne, bez plánu, bez cieľa, bez mysle, z veľkej neriadenej explózie počas dlhých časových období premenili na štruktúrovaný vesmír s galaxiami, hviezdami a planétami a na bohatú rastlinnú a živočíšnu ríšu na planéte Zem vrátane ľudských bytostí s mysľou, vôľou, citmi, svedomím, mo­rálkou a so životnými plánmi. Táto materialistická viera je viera v neexistujúce (nedokázané a nedokázateľné) udalosti a procesy. Je to slepá a márna viera, viera, ktorá nemá reálne existujúci obsah. Svet, na ktorý sa v materialistickom svetonázoru verí, neexistuje, lebo takýto svet ani vzniknúť nemohol. Na túto skutočnosť poukazujeme v celej publikácii.