Materialistický a biblický pohľad na svet - 2. diel - I. oddiel Svet je pochopiteľný len v Bohu  PDF  Tlač  Email
Autor: Drahoslav Vajda   
Obsah článku
Materialistický a biblický pohľad na svet - 2. diel
O publikácii
Predhovor autora
PRVÁ ĆASŤ Prvotná príčina pôvodu…
I. oddiel Svet je pochopiteľný len v Bohu
II. oddiel Viera v biblickom pohľade
III. oddiel Čo môžeme vedieť o Bohu a jeho existencii
IV. oddiel Boh je prvotnou príčinou všetkého existujúceho
V. oddiel Z čoho je všetko stvorené?:
VI. oddiel Človek - stvorená bytosť
VII. oddiel Človek a ľudstvo v prítomnosti
VIII. oddiel Priestor a čas - náš spôsob existencie
IX. Veda v biblickom pophľade
DRUÁ ČASť Dobro a zlo v pohľade svetonázorov
TRETIA ČASŤ Budúcnosť sveta z perspektívy svetonázorov
ŠTVRTÁ ČASŤ Ako vstúpiť do spoločenstva s Bohom
SLOVÁ NA ZÁVER
DODATKY K DRUHÉMU DIELU
Všetky stránky




I. oddiel


Svet je pochopiteľný len v Bohu


Ľudská skúsenosť hovorí o existencii duchovného sveta a dnes už aj výsledky prírodných vied poukazujú na jeho reálnosť. Oboje poukazuje na to, že náš skutočný reálny svet je zložený a tvorí ho sféra materiálna a sféra duchovná. Keď je toto ľudská skúsenosť, potom jediným rozumným prístupom k skúmaniu vesmíru, života a ich pôvodu sa javí prístup, ktorý rešpektuje existenciu materiálneho a aj duchovného bytia (materiálnej a duchovnej sféry).


Svet je pochopiteľný len v Bohu. Vylúčením duchovnej sféry sa svet stáva nereálny, nekompletný a predovšetkým nepochopiteľný.



Kapitola A

Biblický pohľad na svet – rámcový náčrt


Obrovský, priepastný a neprekonateľný rozdiel medzi týmito dvoma prístupmi v pohľade na svet, materialistickým a biblickým svetonázorom, je predovšetkým v tom, že:


Materialistický svetonázor stavia na neoverených a neoveriteľných predpokladoch.

Biblický svetonázor stojí na spoľahlivom sebazjavení Boha a poznaní zapísanom v Biblii.

Prvotnou príčinou pôvodu a vzniku všetkého jestvujúceho je sám Boh.

V biblickom pohľade je stvorený svet otvorený systém a v existencii ho udržuje sám Boh.


Prvotnou príčinou všetkého existujúceho je sám trojjediný Boh – toto je všetko určujúce prehlásenie biblickej viery a biblického pohľadu na svet a hlavné posolstvo tejto časti, tohto dielu a celej publikácie.